21 Aralık 2012 Cuma

JİTEM davasında sürpriz tahliye.

Diyarbakır 6. Ağır Ceza Mehkemesi’nde görülen Jandarma İstihbarat Terörle Mücadele Merkezi (JİTEM) davasında eski Cizre Belediye Başkanı Kamil Atak tahliye edildi.



Şırnak'ta 1993-1995 yılları arasında işlenen cinayetlerden sorumlu tutulan ve aralarında eski Kayseri İl Jandarma Komutanı emekli Albay Cemal Temizöz ve eski Cizre Belediye Başkanı Kamil Atak ile itirafçıların da bulunduğu 7 sanıklı davaya Diyarbakır 6. Ağır Ceza Mahkemesi’nde devam edildi. Duruşmaya sanıklar Cemal Temizöz, Hıdır Altuğ, Abdülhakim Güven, Kamil Atak, Adem Yakin, Burhanettin Kıyak ile tutuksuz sanık Temer Atak katıldı. Mahkeme başkanı duruşmada, JİTEM’in ‘Sorgu ve infaz’ ekibinde olduğu ve bir çok faili meçhul cinayete karıştığı iddiasıyla haklarında dava açılan biri uzman çavuş, 3 PKK itirafçısına ağır müebbet hapis cezası ile açılan davanın bu dava ile birleştirildiğini açıkladı. Öğle arasının ardından devam edilen duruşmada ikinci bir dava açılmasına sinirlenen sanıklardan Adem Yakin, "Ben sizden yana bir dönem yer aldım. Hukuktan, askerden, polisten yana olmak bana suç olarak döndü. Bir dönem örgüt içinde suç makinesi haline getirenler bizi bugün yargılamaya çalışıyor. Cahillik kafası ile ben bir yola gittim. Bir ülkenin faaliyetini yargılamak istiyorsanız yargılayın” dedi.
“TERÖRİST DEMENİN SUÇ OLDUĞU BİR ÜLKEDE YAŞAMANIN ÜZÜNTÜSÜ İÇİNDEYİM”


Hakkında açılan ikinci iddianameye ilişkin ifadesi alınan Adem Yakin, PKK militanı kimliği belirsiz bir kadının ölümü ile ilgili suçlamasına “Bir hanım efendi diyeceğim, terörist diyemiyoruz. Bunu demenin suç olduğu bir ülkede yaşamanın üzüntüsü içindeyim. İlk dava ile yeni açılan iddianamede de değişik bir şey yok. Hakkımızda açılan ilk davada entrika ve kumpas ve komplolarla hazırlanmış bir iddianamedir. Sizin mahkemenizde beni cezalandıracak kadar yeterli delil elinizde yok” şeklinde konuştu.
anık Adem Yakin’in zaman zaman savcıya bakarak, el kol işaretleri ile konuşması mahkeme başkanının tepkisine neden oldu. Mahkeme başkanı, sanık Yakin’e “Mhkemeye konuş, başka yere bakarak, Savcıya bakarak konuşma. Savcı iddianameyi açmış. Şuan davaya biz bakıyoruz” diyerek uyarıda bulundu. Yakin ise bir kastının olmadığını söyleyerek vücut dili ile konuştuğunu ifade etti. Yargılamanın 4 yıldır sürdüğünü belirten sanık Yakin, “Vallahi ben senin açtığın bu iddianameden korkmuyorum. Onun gibi 102 tane iddianame getirsen, beraatla sonuçlanacak. Bunu Rabbime olan inancımla söylüyorum. Hiçbir devletin ordusunda subay, astsubay ölüm makinesi olarak kullanılmaz. Kullanan zihniyetten de şüphe duyarım. Ben suçsuzum. Ben halkımın gerçek evlatlarına söylüyorum ben katil değilim” ifadelerini kullandı.

“HUKUKTAN, ASKERDEN, POLİSTEN YANA OLMAK BANA SUÇ OLARAK DÖNDÜ”
Hukuktan askerden polisten yana olmasının kendisine suç olarak döndüğünü belirten Yakin, “Hukuktan, askerden, polisten yana olmak bana suç olarak döndü. Bana verilen takdirnameleri bugün göstermekten korkuyorum. Bizi bir dönem örgüt içinde suç makinesi haline getirenler bizi bugün yargılamaya çalışıyor. Cahillik kafası ile ben bir yola gittim. Bir ülkenin faaliyetini yargılamak istiyorsanız yargılayın” dedi.
Müdahil avukatlarından Veysel Vesek ise, Şırnak ve Cizre’den gelen belgelerde şüpheli ve ya sanıkların gerçek isimlerinin yer almadığına değinerek “Delillerin ortaya çıkmasını engelleyen bir yapı olduğunu düşünüyorum. Deliler hala saklanıyor” diyerek sanıkların tutukluluk halinin devamına karar verilmesini talep etti. Duruşma savcısı, sanıklardan Kamil Atak’ın tahliyesini talep ederken Cemal Temizöz ve diğer sanıkların kuvvetli suç şüphesinden dolayı tutukluluk halinin devamına karar verilmesini istedi.

“TEMİZÖZ İLE ÖLÜME GİDERİM”
Sanıklardan eski Cizre Belediye Başkanı Kamil Atak ise, yargılama başladığından beri sabırla beklediğini, kendisinin hangi eylemde bulunduğuna dair herhangi bir bilginin olmadığını savundu. Belediye başkanı olarak kapı kapı gezip oy istediğini aktaran Atak, “Benim bir hatam varsa o da korucu olmuşum. Kendi halkıma yanlışım budur. Ben Cemal Temizöz ile ölüme giderim ama hangi iple beni Temizöz’e bağlıyorsunuz" dedi.

İKİNCİ FAİLİ MEÇHULLER DOSYASINA BİRLEŞTİRME KARARI
Kayseri eski İl Jandarma Alay Komutanı emekli Albay Cemal Temizöz ile korucubaşı Kamil Atak’ın da aralarında bulunduğu 6’sı tutuklu 8 kişi hakkında, Şırnak’ın Cizre İlçesi’nde 1993-95 yılları arasında işlenen faili meçhul cinayetlerle ilgili açılan davanın 39’uncu duruşmasına Diyarbakır 6’incı Ağır Ceza Mahkemesi’nde devam edildi. Duruşmada tutuklu sanıklar Cemal Temizöz, Kamil Atak, Hıdır Altuğ, Abdulhakim Güven, Adem Yakın ve Burhanettin Kıyak ile tutuksuz sanık Temel Atak hazır bulunurken, tutuksuz sanık Kukel Ata ise katılmadı. Diyarbakır 8'inci Ağır Ceza Mahkemesi'nde açılan ve aynı dosyanın sanıklarından Burhanettin Kıyat, Hıdır Altuğ, Adem Yakin ve Abdülhakim Güven'in yargılandığı 5 kişinin faili meçhul cinayet sonucu öldürülmesi davasının birleştirilmesi kararı okundu. Karara göre Şırnak bölgesinde işlenen faili meçhul cinayetlerle ilgili yargılanan ve geçtiğimiz günlerde Ankara'da yakalanan 'Yavuz' kod adlı Uzman Çavuş Burhanettin Kıyat da bu dosyanın sanıkları arasına girdi.
SANIK ADEM YAKİN: "BEN KİMSEYİ ÖLDÜRMEDİM"
Duruşmada ilk söz hakkı verilen tutuklu sanıklardan Burhanettin Kıyat birleştirme kararı sonrası haklarında hazırlanan iddianameyi okumadığını belirterek savunma için süre istedi.
Daha sonra söz hakkı verilen sanıklardan Adem Yakin, "Eski iddianameyi kopyalayıp yapıştırmışlar. Eski iddianameden değişik hiç bir şey yok. Terörist demenin suç olduğu bir ülkede yaşıyoruz. Benim bilgime bile başvurulmadan hakkımda iddianame hazırlanmış. Mahkemenizde beni mahkum edecek delil yok. Varsayımlarla iddianame hazırlanıyor. Bu Kürtlerin üzerine uygulanan kirli bir siyasi oyundur. Kürtler 1938'de kirli bir savaşın parçası haline getirildi. Kürtler, Kürtleri öldürdü iddiası yalandır. Ben kimseyi öldürmedim. Bunlar siyasi ve kirli hesaplardır. Bu şehidin terörist, teröristin şehit sayılacağı dönemin geçiş sürecidir. Tahliyemi verin ki öbür dünyada suçlu olmayın. Biz de yanlış bir yola saptık. Yanlışın farkına vardık ve döndük. Ben devletten yana yer aldım. Ama bugün bu suç oldu. Bizi bir dönemler örgütün içinde suç makinesine dönüştürenler bugün bizi yargılıyor" dedi.
SAVCI ATAK'IN TAHLİYESİNİ İSTEDİ
Müdahil vekillerinin taleplerini alan mahkeme daha sonra iddia makamına söz verdi. İddia makamı Savcı ise Cizre eski Belediye Başkanı Kamil Atak'ın tutuklulukta geçirdiği süre gözönüne alınarak tahliyesine karar verilmesini istedi. Daha sonra söz hakkı verilen Kamil Atak, 4 yıldan bu yana sabırla beklediğini belirterek, "Beni burada ne için tutuyorsunuz?Benim bir hatam korucu olmamdır. Ben kendi halkıma hedef olmuş durumdayım. Ben Cemal Temizöz ile ölüme bile giderim. Ama burada beni hangi iple onunla bağlıyorsunuz" dedi.
TEMİZÖZ VE MAHKEME BAŞKANI TARTIŞTI
Savunması alınan Kayseri eski İl Jandarma Komutanı Albay Cemal Temizöz ise, "Cizre'de cehennem gibi bir ortamda 3-4 kişiyi ifade almak için görevlendirdiğim söyleniyor. Şimdi bunu bir suç gibi çıkarmanın bir anlamı yok. Ben çalıştım ve karşılığı bu olmamalıydı. Beni dikkatle dinlerseniz sevinirim" dedi. Bu sırada araya giren Mahkeme Başkanı, "2 saat gözünün içine bakmaya gerek yok. Heyet sizi dinliyor merak etmeyin" dedi.
Mahkeme Başkanı'nın çıkışından sonra savunmasına devam eden Temizöz, "İlk Cudi'ye gittiğimizde birliklerin tuzağa düşebileceğini düşünerek kendim de gittim. Bütün komanda birliklerine tırmık aldırdım. Sabah tırmıklarla otları çektiğimizde bombalanmış kabloları bulduk. Bu büyük bir faciayı önledi. Cizre gündüz külahlı gece silahlı milislerin gezdiği yerdi. Korucuların elektrik direklerine asıldığı yerdi. Silahlı milislerce kontrol altında tutulan bir yerdi. Bizim yaptığımız çalışmalarla ilçeye huzur gelmiştir" dedi.
ATAK TAHLİYE EDİLDİ
Duruşmaya kısa bir ara veren mahkeme daha sonra kararını açıkladı. Mahkeme Cizre eski Belediye Başkanı Kamil Atak'ın tutukluluk süresi göz önüne alınarak tahliyesine karar verdi. Diğer sanıkların tutukluluk halinin devamına hükmeden mahkeme, duruşmayı erteledi. Diyarbakır Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından hazırlanan iddianamede sanıklardan Cemal Temizöz’ün 9, Kamil Atak’ın 7, Temel Atak’ın 2, Kukel Atak’ın bir kez, itirafçılar Adem Yakin’ın 7, Hıdır Altuğ’un 3, Abdulhakim Güven’in 6 kez ağırlaştırılmış müebbet hapisle cezalandırılmaları talep ediliyor. Faili meçhullerle ilgili hazırlanan ve Diyarbakır 6'ıncı Ağır Ceza Mahkemesi'ndeki dosya ile birleştirilen ikinci iddianamede ise sanıklar Burhanettin Kıyat, Abdülhakim Güven, Adem Yakin ve Hıdır Altuğ'un 5'er kez ağırlaştırılmış müebbet hapis cezasıyla cezalandırılmaları isteniyor.
CİZRE'DE KUTLAMA
Duruşmada Cizre eski Belediye Başkanı ve korucubaşı Kamil Atak'ın tahliye olduğu haberi üzerine yakınları sevinç gösterileri yaptı. Sevinç gösterileri sırasında havaya ateş edildi.
dha-iha

Hiç yorum yok: