10 Aralık 2012 Pazartesi

Ingiliz Menfaatciligi ve Turk Buyugu Denktasin Bitirilme Plani ve Talat-Tayyip gorusmesi!


(Buyuk Turk Buyugu Denktas'i 13 ocaktan once Saygiyla Aniyoruz, mekanin Cennet Olsun...)

Kibris tekrar Turklerin olursa adadaki hakimiyetini ve askeri uslerini, kaybedecek olan Ingilterenin rumlara ve yunanistana arka cikmasinin asil sebeblerinden biri oldugu bilinir. 

Sayin Denktas"in Kurtlar Vadisinde Kibris Gercegini Anlattigi Sahne

BÜRGENSTOCK'DA KIBRIS GİZLİ GÖRÜŞMELERİNDE NELER KONUŞULDU

DENKTAŞ ANNAN PLANI SÜRECİNDEN SONUÇ BEKLEMİYORDU”…
“Annan Planı süreci başladığında Rauf Bey ‘Bundan bir şey çıkmaz. Bu süreç bizim hayati çıkarlarımızı da tehlikeye atabilecek bir süreç olmaya başladı’ dedi. Serdar Denktaş ve Mehmet Ali Talat’ın, CTP ile DP ortaklığının ortaya çıkmasıyla Rauf Bey, ‘Ben bu işten çekileyim, siz devam ettirin’ noktasına gelmişti. Ve Burgenstock da bunun dönüm noktası oldu. Burgenstock’a gitmeme kararı aldığı noktada, Rauf Bey müzakerelere kendisinin devam etmeyeceği kararını vermişti”

Denktaş’ı yaşarken zaten öldürmüşlerdi. Onun arkasından çevrilen dolaplar, onun bir ömür süren mücadelesini karalamaya çalışan devlet ve siyaset adamı müsveddeleri, kendisine Türkiye’de bir araba, birkaç koruma dahi tahsis etmeyenler şimdi utanıyorlar mı acaba?




Yunan ve Rum tarafı Türkiye'ye "Çözüm için bastırmanızın nedeni AB ile müzakerelerinizin başlaması için tarih koparmak. Biz şu anda çözüme hazır değiliz. Gelin Kıbrıs müzakerelerini erteleyelim. Karşılığında da AB'den tarih almanızı sağlamak için çalışalım. Sizin istediğiniz bu. İstediğinizi vereceğiz" önerisi yapıldı. Ve bu gorusmelere bakin kimler katildi...

Bürgenstock'da Erdoğan-Gül-Karamanlis ve Papadopulos'un katılımı ile dörtlü bir görüşme yapıldı.

Görüşmeyi Yunan-Rum tarafı istedi ve Türkiye'ye "Çözüm için bastırmanızın nedeni AB ile müzakerelerinizin başlaması için tarih koparmak. Biz şu anda çözüme hazır değiliz. Gelin Kıbrıs müzakerelerini erteleyelim. Karşılığında da AB'den tarih almanızı sağlamak için çalışalım. Sizin istediğiniz bu. İstediğinizi vereceğiz" önerisi yapıldı. Erdoğan, Karamanlis-Papadopulos önerisini biraz düşündü. Ardından da "Bunu yapamayız. Yapmak isterdim ama Kıbrıs konusunda bir adım ileride olacağız diye BM Genel Sekreteri Kofi Annan'a söz verdim. Eğer şimdi bir adım geri gidersem inandırıcılığımı yitiririm. Yeni bir başbakanım, yeni bir liderim, buradaki müzakereleri sürdürelim" cevabı verdi. 
TALAT, OĞUL DENKTAŞ'A TAKILDI : İYİKİ YANIMDA SEN VARSIN YOKSA BABAN BENİ ADAYA SOKMAZDI...
Bu gorusmenin ardindan yapilan o telefon gorusmesi Denktas'i hakli cikartacak kadar vahimdi.

Erdoğan – Talat telefon görüşmesi

...............
Erdoğan- Şimdi işte Aralık 2004′e kadar biraz sabırlı gitmemiz lazım.
Talat- Doğru, doğru…
Erdoğan- Yani o şeyi mesela, devlet mevlet işini hiç biz dile getirmeyelim. Başkaları getirsin dile…
Talat- Neyi, neyi neyi?


Erdoğan- Yani “iki devlet olarak tanımanız lazım”, şudur budur… bunu!
Talat- Ha.. o çok zor, yani elde edilemeyecek şeyleri şimdi atmamak lazım!
Erdoğan- Hiç dile getirmeye gerek yok!
Talat- Evet, evet, evet!
Erdoğan- Bizim şimdi ilk etaptaki olayımız ambargolar.
Talat- Tabii, tabii, tabii… Ama…
Erdoğan- Bütün olay o…
Talat- Ama tabi lütfen şeyi hiç unutmayalım, çözümü.
Erdoğan- Bak ne diyorum…
Talat- Tamam…
Erdoğan- şimdi bunu düşünme sen…
Talat- Tamam, biliyorum, biliyorum…
Erdoğan- Mesela şimdi referandumu soruyorlar…
Talat- Biliyorum biliyorum.
Erdoğan- Bence hiç şimdi referanduma bizim yeşil ışık yakmamızın anlamı yok…
Erdoğan- Şey noktasında da bence 1 numarayla fazla dalaşma.
Talat- Kiminle?
Erdoğan- Yani… 1 numarayla, 1 numarayla.
Talat- Haaa… Yok… Şimdi bakın…
Erdoğan- İlkeyi, ilkeyi koyuyorsun ortaya ya… Bak şimdi bana sordular bu akşam, ben şunu söyledim…
Talat- Dinledim, dinledim dinledim.
Erdoğan- Ha dinledin değil mi… Yani o bir şeyi savundu.
Talat- Ama, ama… Ama bakın şimdi size bir şey söyleyeyim…
Erdoğan- Halk da yüzde 65′le karşısına dikildi. Olay budur.
Talat- Şimdi benim bütün maksadım şu. Bir kere Denktaş’la bu yeni diplomatik atak sürecini sürdüremeyiz.
Erdoğan- Zaten o artık…
Talat- Çünkü o insan orda… O orda olduğu sürece, resmin ortasında, bence kimse bize rağbet etmez.
Erdoğan- Mehmet Ali bey ben size bir şey söyleyeyim mi? Artık o bitmiştir!
Talat- İşte onu diyorum… Ben de onu söylüyorum.
Erdoğan- Yani onun… Ama artık onu sizin söylemenize gerek yok artık. Yani şu anda o artık muhatap olmaktan bile çıkmıştır!
Talat- Evet.. Yani onu… şey… ıııı.. Kaale almayacağız… Başka çaremiz yok.
Erdoğan- Tabii canım ya… Yani hayır yani, sizin onu şey yapmaya, söylemenize bile gerek kalmıyor artık. Dünyada o bütün itibar kaybına girdi. Nerede Burgenstock’da bir defa… Bitti o.
Talat- Doğru, doğru, tamamdır.
Kibris 1 Ağustos 1571' den bugune kadar Turk'tur Turk Kalacaktir...



Hiç yorum yok: