2 Aralık 2012 Pazar

Vakif Bank Degil, Akp Cifligi... Ataturk'e Hakaret Et; Akp ye Yakin Ol, Burokrat Ol l!!

Vakıfbank Yönetim Kurulu Üyeliklerine daha önce AKP milletvekilliği yapmış çok sayıda kişi getirilirken, “10 Kasım törenlerine içim kan ağlayarak katıldım” diyen eski Kayseri Büyükşehir Belediye Başkanı Şükrü Karatepe de Vakıf Leasing Yönetim Kurulu Üyeliği görevini yürütüyor

AKP Hükümeti, Vakıfbank Yönetim Kurulu üyeliklerini eski AKP milletvekilleri ile doldurdu. Görevlendirilen kişiler arasında eski AKP milletvekilleri Halil Aydoğan, İsmail Alptekin ve Hakan Taşçı ile eski Kayseri Büyükşehir Belediye Başkanı Şükrü Karatepe dikkat çekerken, halen AKP TBMM Grup Müdürlüğü’nü yürüten Halil Ergen’in de Vakıf Pazarlama Yönetim Kurulu Üyesi olarak görevlendirildiği görüldü. Logosunun altında kendisini “Burası sizin yeriniz” sloganı ile tanıtan Vakıfbank’ın yönetim kurullarında AKP’lilerin ağırlığının olması “Burası AKP’nin yeri” şeklinde yorumlandı.
İki dönem vekillik yaptı
Halen Vakıfbank Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini yürüten Halil Aydoğan, 22. ve 23. dönemde AKP Afyonkarahisar Milletvekili seçilmiş ve iki dönem görev yapmıştı. Aydoğan, Vakıfbank Yönetim Kurulu Başkanlığı’nın yanı sıra, bankanın iştiraklerinden olan Vakıf Leasing ve Vakıf Gayrimenkul’ün de yönetim kurulu başkanlığı görevini yürütüyor.
3 kurumda yönetimde
Vakıfbank Yönetim Kurulu Başkan Yardımcılığı görevine getirilen eski AKP milletvekikli İsmail Alptekin ise 21. dönemde Bolu, 22. dönemde de Ankara’dan milletvekili seçilmişti. Daha önce TBMM Başkanvekilliği görevini de yürüten Alptekin, Vakıf Gayrimenkul Değerleme ile Vakıf Gayrimenkul’de de yönetim kurulu üyesi olarak görev yapıyor.
Hem danışman hem banka yöneticisi
22. dönemde Manisa’dan AKP milletvekili seçilen Hakan Taşçı da hem Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay’ın danışmanlık görevini yürütüyor hem de Vakıfbank’ın iştiraklerinden olan Vakıf Gayrimenkul’de yönetim kurulu üyeliği yapıyor.
AKP’lilerin yöneticiliği şirket faaliyetlerini etkilemiyor
Diğer iştiraklerin aksine yönetim kurulu üyelerinin kısa özgeçmişine yer veren Vakıf Gayrimenkul’ün, üç ismin daha önce bulundukları ve halen yürütmekte oldukları görevlerini açıklarken, “SPK’nın Seri:IV No:56 Tebliği gereği, Yönetim Kurulu Üyesi olarak seçilmiş olması, Şirket faaliyetlerini etkileyecek herhangi olumsuz bir durum oluşturmamaktadır” bilgisine yer vermesi dikkat çekti.
TBMM AKP Grup Müdürü banka yöneticisi
Vakıfbank’ın iştirakleri yönetim kurulundaki eski AKP milletvekillerinin yanı sıra dikkat çeken bir başka isim ise halen AKP TBMM Grup Müdürlüğü görevini yürüten Halil Ergen oldu. Ergen hem AKP Grup Müdürlüğü görevini hem de Vakıf Pazarlama Yönetim Kurulu üyeliği görevini yürütüyor.
28 Şubat görevden aldı, AKP yönetici yaptı
İki eski AKP milletvekilinin yanı sıra çok sayıda eski AKP milletvekili ve belediye başkanı da bankanın iştirakleri olan Vakıf Leasing, Vakıf Yatırım Ortaklığı, Vakıf Gayrimenkul ve Vakıf Gayrimenkul Değerleme gibi kuruluşların yönetim kurullarında görevlendirildi. “10 Kasım törenlerine içim kan ağlayarak katıldım. Sakın beni laik saymayın” diyen ve 28 Şubat sürecinde görevden alınan Eski Kayseri Büyükşehir Belediye Başkanı Şükrü Karatepe, Vakıf Leasing’in yönetim kurulu üyeliği görevini yürütüyor. Karatepe, bir süre önce katıldığı bir konferansta da Yeni Anayasanın ideolojisiz olmasını ve devrim kanunlarını Anayasadan çıkartılması gerektiği görüşünü savunmuştu.

Hiç yorum yok: